The Diagnostic Value of Digital Subtraction Arthrography and Radionuclide Arthrography in Revision Total Hip Arthroplasty
Gespeichert in:
Verfasser / Beitragende:
Der diagnostische Wert der digitalen Subtraktionsarthrographie und der Radionuklidarthrographie in der Revisionschirurgie des Hüftgelenkersatzes / [Marius von Knoch, Bertram Barden, Guido Saxler, Franz Löer]
Ort, Verlag, Jahr:
2004
Enthalten in:
Biomedizinische Technik/Biomedical Engineering, 49/12(2004-12-01), 351-355
Format:
Artikel (online)
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| 024 | 7 | 0 | |a 10.1515/BMT.2004.065 |2 doi |
| 035 | |a (NATIONALLICENCE)gruyter-10.1515/BMT.2004.065 | ||
| 245 | 0 | 0 | |a The Diagnostic Value of Digital Subtraction Arthrography and Radionuclide Arthrography in Revision Total Hip Arthroplasty |h [Elektronische Daten] |c Der diagnostische Wert der digitalen Subtraktionsarthrographie und der Radionuklidarthrographie in der Revisionschirurgie des Hüftgelenkersatzes / [Marius von Knoch, Bertram Barden, Guido Saxler, Franz Löer] |
| 520 | 3 | |a An analysis of plain radiographs, digital subtraction arthrography, and radionuclide arthrography was performed in 25 revision hip arthroplasties to evaluate the efficacy and usefulness of these methods in the diagnosis of loosening. The findings by each method were compared with intraoperative assessment of the status of components and expressed in terms of sensitivity, specificity, and predictive accuracy. Overall accuracy for the acetabular component by plain radiographs was 80%; by digital subtraction arthrography, 88%; by radionuclide arthrography, 68%. Overall accuracy for the femoral component by plain radiographs was 92%; by digital subtraction arthrography, 84%; radionuclide arthrography, 76%. We consider subtraction arthrography and radionuclide arthrography to be adjuvant diagnostic tools which may be indicated in individual cases of suspected implant loosening of total hip arthroplasty. The routine use of these two methods is not warranted when compared to plain radiographs. In 25 Fällen von Revisionsoperationen von Hüftgelenksersatz wurden Röntgenbilder, digitale Subtraktionsarthrographien und Radionuklidarthrographien analysiert, um die Effizienz dieser Methoden hinsichtlich der Diagnose von Implantatlockerungen festzustellen. Die Ergebnisse der drei genannten radiologischen Untersuchungsmethoden wurden mit der intraoperativ festgestellten Implantatstabilität verglichen. Es wurde die Sensitivität, Spezifität und die Vorhersagegenauigkeit für alle drei Methoden bestimmt. Die Vorhersagegenauigkeit für die acetabulären Komponenten betrug 80% für Röntgenbilder, 88% für digitale Subtraktionsarthrographien und 68% für Radionuklidarthrographien. Die Vorhersagegenauigkeit für die femoralen Komponenten betrug 92% für Röntgenbilder, 84% für digitale Subtraktionsarthrographien und 76% für Radionuklidarthrographien. Wir sehen in der Subtraktionsarthrographie und der Radionuklidarthrographie adjuvante diagnostische Mittel, welche im Einzelfall bei fraglich gelockerten Implantaten indiziert sind. Als Routinemassnahme scheinen diese beiden Methoden im Vergleich zu einfachen Röntgenbildern aber nicht indiziert zu sein. | |
| 540 | |a © Walter de Gruyter | ||
| 690 | 7 | |a Arthroplasty |2 nationallicence | |
| 690 | 7 | |a loosening |2 nationallicence | |
| 690 | 7 | |a radiographs |2 nationallicence | |
| 690 | 7 | |a digital subtraction arthrography |2 nationallicence | |
| 690 | 7 | |a radionuclide arthrography |2 nationallicence | |
| 690 | 7 | |a Gelenkersatz |2 nationallicence | |
| 690 | 7 | |a Lockerung |2 nationallicence | |
| 690 | 7 | |a Röntgenbild |2 nationallicence | |
| 690 | 7 | |a digitale Subtraktionsarthrographie |2 nationallicence | |
| 690 | 7 | |a Radionuklidarthrographie |2 nationallicence | |
| 700 | 1 | |a von Knoch |D Marius |u Investigation performed at the Department of Orthopaedic Surgery, University of Duisburg - Essen, Germany. |4 aut | |
| 700 | 1 | |a Barden |D Bertram |u Investigation performed at the Department of Orthopaedic Surgery, University of Duisburg - Essen, Germany. |4 aut | |
| 700 | 1 | |a Saxler |D Guido |u Investigation performed at the Department of Orthopaedic Surgery, University of Duisburg - Essen, Germany. |4 aut | |
| 700 | 1 | |a Löer |D Franz |u Investigation performed at the Department of Orthopaedic Surgery, University of Duisburg - Essen, Germany. |4 aut | |
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| 950 | |B NATIONALLICENCE |P 700 |E 1- |a von Knoch |D Marius |u Investigation performed at the Department of Orthopaedic Surgery, University of Duisburg - Essen, Germany |4 aut | ||
| 950 | |B NATIONALLICENCE |P 700 |E 1- |a Barden |D Bertram |u Investigation performed at the Department of Orthopaedic Surgery, University of Duisburg - Essen, Germany |4 aut | ||
| 950 | |B NATIONALLICENCE |P 700 |E 1- |a Saxler |D Guido |u Investigation performed at the Department of Orthopaedic Surgery, University of Duisburg - Essen, Germany |4 aut | ||
| 950 | |B NATIONALLICENCE |P 700 |E 1- |a Löer |D Franz |u Investigation performed at the Department of Orthopaedic Surgery, University of Duisburg - Essen, Germany |4 aut | ||
| 950 | |B NATIONALLICENCE |P 773 |E 0- |t Biomedizinische Technik/Biomedical Engineering |d Walter de Gruyter |g 49/12(2004-12-01), 351-355 |x 0013-5585 |q 49:12<351 |1 2004 |2 49 |o bmte | ||
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